Na czym polega
raportowanie?
Są dwa rodzaje
raportów – „raporty z rozmów” i „raport końcowy”. W „raportach z rozmowów”
opisujemy przebieg rozmów na temat produktu. Zadaniem Eksperta jest
raportowanie każdej rozmowy o produkcie, jaka miała miejsce podczas kampanii.
Im więcej zaraportowanych rozmów, tym lepiej. „Raport końcowy” to podsumowanie
kampanii i jest wypełniany tylko raz w trakcie trwania kampanii.
Jak wypełniać raporty
z rozmów?
W raporcie należy
opisać każdą rozmowę na temat produktu – jaki był jej przebieg i w jakich okolicznościach
do niej doszło. Ważne jest, żeby podkreślić, w jaki sposób wypowiadaliśmy się o
produkcie i jaka była reakcja rozmówcy. Jeśli to możliwe dobrze posłużyć się
cytatami. Wskazówki na temat raportowania można znaleźć również w Przewodniku,
który otrzymujesz razem z produktem do testowania.
Ile należy wypełnić
raportów z rozmów?
Wypełniaj raporty z
rozmów po każdej przeprowadzonej rozmowie o produkcie. Warto zanotować opinię
nawet w przypadku, kiedy nie daliśmy próbki do przetestowania, ale opowiadaliśmy
rozmówcy o produkcie i naszym udziale w kampanii Streetcom. Nie określamy
minimalnej ani maksymalnej liczby raportów z rozmów, które powinieneś wypełnić,
liczba wypełnionych raportów zależy od Twojego zaangażowania w kampanię. To
cenne źródło informacji, które przekazujemy producentowi.
Jawność.
Ekspert Streetcom zawsze przyznaje się do tego, że uczestniczy w kampanii
marketingu rekomendacji. Pamiętaj o tym, że zostałeś wybrany na Eksperta
Streetcom. Jesteś Ekspertem, z którego głosem liczą się największe światowe
marki. Chcemy, żebyś był z tego dumny i otwarcie mówił o tym, że jesteś
związany z agencją marketingu rekomendacji Streetcom, która umożliwia Ci
testowanie nowych produktów/usług. Masz przywilej poznać przed innymi nowości
na rynku.
Naturalność. Bądź sobą i dziel się tylko szczerymi
opiniami. Najważniejsze
jest, by zawsze dostarczać innym wiarygodnych oraz szczerych informacji o
produkcie. Wyobraź sobie promocję w sklepie, podczas której dowiadujesz się o
nowym produkcie. Słyszysz same pochwały i informacja o produkcie wydaje Ci się
sztuczna i mocno przesadzona. Wtedy bardzo często ignorujesz to co słyszysz i
zapominasz o właściwym przekazie. Pamiętaj, że inni mogą również w taki sposób
reagować, kiedy do nich mówisz, dlatego bądź cały czas naturalny. Nie narzucaj
się innym, nie spamuj wysyłając wiadomości do osób których nie znasz –
pamiętaj, że nikt tego nie lubi.
Szczerość. Podstawą marketingu rekomendacji jest szczerość. Ludzie
są bardzo wyczuleni na nieszczere komunikaty i bardzo szybko zwrócą na nie
uwagę. Nie chcemy, żebyś wprowadzał ludzi w błąd i ryzykował utratą zaufania
Twoich przyjaciół. Liczy się Twoja szczera opinia i właśnie w taki sposób
powinieneś rozmawiać z Twoimi przyjaciółmi. Jeśli czegoś nie lubisz, nie bój
się o tym mówić.
Świadomość, że wpływasz na opinię innych. Jesteś ważnym źródłem informacji o nowych produktach dla
Twoich znajomych. Musisz być świadomy, że w tym co robisz, co mówisz, jakich
produktów używasz zawarta jest informacja dla innych. Będąc Ekspertem, Twoje
opinie są bardzo silne i wpływowe. Szanuj tę możliwość, dzieląc się tylko
prawdziwymi, rzetelnymi opiniami. Bądź pewny, że zapoznałeś się jak najlepiej
mogłeś z produktem, zanim zaczniesz o nim mówić.
Nie sprzedawaj! Rozmawiaj naturalnie o produktach, nie próbuj ich
sprzedawać. Kiedy mówisz innym o produkcie nie zachowuj się sztucznie, nie
zawyżaj sztucznie jego wartości. Przekazujemy w Twoje ręce produkt, abyś
podzielił się wiedzą na jego temat z innymi. Pamiętaj: nigdy nie namawiamy
nikogo do wygłaszania nieszczerych opinii!
Słuchaj. Zwracaj
uwagę na to jak ludzie reagują na to co mówisz. W rozmowie uczestniczą dwie
strony. Nie tylko Ty masz ciekawe informacje, którymi chcesz się podzielić.
Bardzo istotne jest, abyś słuchał również tego co mają do powiedzenia Twoi
rozmówcy. Dzięki temu zyskasz ich szacunek. Dzięki temu będziesz lepiej
poinformowanym, bardziej kompetentnym Ekspertem Streetcom.
Bądź w kontakcie. Kontaktuj się z nami i bądź zawsze na bieżąco z
najnowszymi akcjami. Bądź czujny. Reaguj na zaproszenia do nowych akcji i
zapisuj się szybko do kampanii, które Cię zainteresują. Pamiętaj o wskazanych
terminach zgłoszeń do projektów. Wypełniaj raporty, aby przekazać nam swoją
opinię na temat produktu oraz o rozmowach, które udało Ci się odbyć na temat
produktu. Informuj nas o wszystkich Twoich spostrzeżeniach. Jesteś przecież
naszym Ekspertem – pamiętaj, że każda Twoja opinia lub spostrzeżenie jest dla
nas bardzo cenne.
Baw się dobrze! Uczestnictwo w kampaniach marketingu rekomendacji
ma sens tylko wtedy, gdy jest dla Ciebie świetną zabawą. Bycie Ekspertem jest
ekscytujące, ponieważ masz możliwość jako pierwszy zapoznać się z produktem
bądź jego nową wersję, którego inni jeszcze nie znają. Masz możliwość
wypowiedzieć się na jego temat, wyrazić swoją opinię. Chcemy, żeby udział w
kampaniach był dla Ciebie ciekawy i żebyś się dobrze przy tym bawił.
Mam nadzieję, że zamieszczone tutaj informacje przekonają Was, że warto dołączyć do Społeczności Streetcom, zostać Ekspertem i Ambasadorem testowanych marek.
Aby się zarejestrować i testować produkty zupełnie ZA DARMO wystarczy kilknąć TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz