środa, 14 maja 2014

Streetcom - pytania i odpowiedzi

Żeby przybliżyć Wam idee marketingu rekomendacji i działalność Streetcom,
umieszczę tutaj najważniejsze informacje na ten temat
oraz odpowiedzi na nurtujące wszystkich niezdecydowanych pytania.



Czym jest marketing rekomendacji?


To działania mające na celu wywołanie fali rekomendacji produktu, usługi, idei wśród konsumentów, poprzez umożliwienie im osobistego doświadczenia z produktem i wspomaganie rozprzestrzeniania się tych rekomendacji, za pomocą odpowiednich narzędzi.
Podstawową formą realizacji marketingu rekomendacji są kampanie „Product Seeding”. Polegają one na dostarczeniu wyselekcjonowanej grupie konsumentów pełnowartościowych produktów wraz z próbkami do testowania dla znajomych. Komunikacja o produktach i markach ma miejsce zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w sieci. Wybrani konsumenci mogą stać się również promotorami idei ( w ramach Idea Seeding) – np. zdrowego żywienia, stylu życia i innych tematów. Do wybranych kampanii zapraszani są również blogerzy ze Streetcom Blog Team. Siłą marketingu rekomendacji są stargetowane działania w idealnie dobranych grupach konsumentów. 

 

Jak przebiega kampania?

1. Wypełniasz wszystkie ankiety dostępne po zalogowaniu się do Strefy Eksperta.
2. Otrzymujesz ankietę. W której potwierdzasz swój adres (wypełnienie tej ankiety nie oznacza zakwalifikowanie do kampanii).
3. Informację o zakwalifikowaniu się do udziału w kampanii otrzymasz drogą mailową.
4. Otrzymujesz od Streetcom paczkę z pełnowartościowym produktem i próbkami dla znajomych. Warto wypełniać wszystkie obowiązki, ponieważ Twoje zaangażowania będzie miało znaczenie przy zaproszeniach do kolejnych kampanii.
5. Podczas kampanii wypełniasz dwa rodzaje raportów dotyczących testowanego produktu: Raport z rozmowy - należy uzupełnić po każdej przeprowadzonej rozmowie o produkcie. Raport podsumowujący – wypełniany na zakończenie kampanii.


Na czym polega raportowanie?

Są dwa rodzaje raportów – „raporty z rozmów” i „raport końcowy”. W „raportach z rozmowów” opisujemy przebieg rozmów na temat produktu. Zadaniem Eksperta jest raportowanie każdej rozmowy o produkcie, jaka miała miejsce podczas kampanii. Im więcej zaraportowanych rozmów, tym lepiej. „Raport końcowy” to podsumowanie kampanii i jest wypełniany tylko raz w trakcie trwania kampanii.


Jak wypełniać raporty z rozmów?

W raporcie należy opisać każdą rozmowę na temat produktu – jaki był jej przebieg i w jakich okolicznościach do niej doszło. Ważne jest, żeby podkreślić, w jaki sposób wypowiadaliśmy się o produkcie i jaka była reakcja rozmówcy. Jeśli to możliwe dobrze posłużyć się cytatami. Wskazówki na temat raportowania można znaleźć również w Przewodniku, który otrzymujesz razem z produktem do testowania.


Ile należy wypełnić raportów z rozmów?

Wypełniaj raporty z rozmów po każdej przeprowadzonej rozmowie o produkcie. Warto zanotować opinię nawet w przypadku, kiedy nie daliśmy próbki do przetestowania, ale opowiadaliśmy rozmówcy o produkcie i naszym udziale w kampanii Streetcom. Nie określamy minimalnej ani maksymalnej liczby raportów z rozmów, które powinieneś wypełnić, liczba wypełnionych raportów zależy od Twojego zaangażowania w kampanię. To cenne źródło informacji, które przekazujemy producentowi.

Kiedy będzie można wypełnić raport końcowy?

Raport końcowy jest dostępny pod koniec kampanii. Zawsze informujemy drogą mailową o pojawieniu się raportu odpowiednio wcześnie, żebyś miał czas na jego wypełnienie.




Kodeks eksperta

Jawność. Ekspert Streetcom zawsze przyznaje się do tego, że uczestniczy w kampanii marketingu rekomendacji. Pamiętaj o tym, że zostałeś wybrany na Eksperta Streetcom. Jesteś Ekspertem, z którego głosem liczą się największe światowe marki. Chcemy, żebyś był z tego dumny i otwarcie mówił o tym, że jesteś związany z agencją marketingu rekomendacji Streetcom, która umożliwia Ci testowanie nowych produktów/usług. Masz przywilej poznać przed innymi nowości na rynku.
Naturalność. Bądź sobą i dziel się tylko szczerymi opiniami. Najważniejsze jest, by zawsze dostarczać innym wiarygodnych oraz szczerych informacji o produkcie. Wyobraź sobie promocję w sklepie, podczas której dowiadujesz się o nowym produkcie. Słyszysz same pochwały i informacja o produkcie wydaje Ci się sztuczna i mocno przesadzona. Wtedy bardzo często ignorujesz to co słyszysz i zapominasz o właściwym przekazie. Pamiętaj, że inni mogą również w taki sposób reagować, kiedy do nich mówisz, dlatego bądź cały czas naturalny. Nie narzucaj się innym, nie spamuj wysyłając wiadomości do osób których nie znasz – pamiętaj, że nikt tego nie lubi.
Szczerość. Podstawą marketingu rekomendacji jest szczerość. Ludzie są bardzo wyczuleni na nieszczere komunikaty i bardzo szybko zwrócą na nie uwagę. Nie chcemy, żebyś wprowadzał ludzi w błąd i ryzykował utratą zaufania Twoich przyjaciół. Liczy się Twoja szczera opinia i właśnie w taki sposób powinieneś rozmawiać z Twoimi przyjaciółmi. Jeśli czegoś nie lubisz, nie bój się o tym mówić.
Świadomość, że wpływasz na opinię innych. Jesteś ważnym źródłem informacji o nowych produktach dla Twoich znajomych. Musisz być świadomy, że w tym co robisz, co mówisz, jakich produktów używasz zawarta jest informacja dla innych. Będąc Ekspertem, Twoje opinie są bardzo silne i wpływowe. Szanuj tę możliwość, dzieląc się tylko prawdziwymi, rzetelnymi opiniami. Bądź pewny, że zapoznałeś się jak najlepiej mogłeś z produktem, zanim zaczniesz o nim mówić.
Nie sprzedawaj! Rozmawiaj naturalnie o produktach, nie próbuj ich sprzedawać. Kiedy mówisz innym o produkcie nie zachowuj się sztucznie, nie zawyżaj sztucznie jego wartości. Przekazujemy w Twoje ręce produkt, abyś podzielił się wiedzą na jego temat z innymi. Pamiętaj: nigdy nie namawiamy nikogo do wygłaszania nieszczerych opinii!
Słuchaj. Zwracaj uwagę na to jak ludzie reagują na to co mówisz. W rozmowie uczestniczą dwie strony. Nie tylko Ty masz ciekawe informacje, którymi chcesz się podzielić. Bardzo istotne jest, abyś słuchał również tego co mają do powiedzenia Twoi rozmówcy. Dzięki temu zyskasz ich szacunek. Dzięki temu będziesz lepiej poinformowanym, bardziej kompetentnym Ekspertem Streetcom.
Bądź w kontakcie. Kontaktuj się z nami i bądź zawsze na bieżąco z najnowszymi akcjami. Bądź czujny. Reaguj na zaproszenia do nowych akcji i zapisuj się szybko do kampanii, które Cię zainteresują. Pamiętaj o wskazanych terminach zgłoszeń do projektów. Wypełniaj raporty, aby przekazać nam swoją opinię na temat produktu oraz o rozmowach, które udało Ci się odbyć na temat produktu. Informuj nas o wszystkich Twoich spostrzeżeniach. Jesteś przecież naszym Ekspertem – pamiętaj, że każda Twoja opinia lub spostrzeżenie jest dla nas bardzo cenne.
Baw się dobrze! Uczestnictwo w kampaniach marketingu rekomendacji ma sens tylko wtedy, gdy jest dla Ciebie świetną zabawą. Bycie Ekspertem jest ekscytujące, ponieważ masz możliwość jako pierwszy zapoznać się z produktem bądź jego nową wersję, którego inni jeszcze nie znają. Masz możliwość wypowiedzieć się na jego temat, wyrazić swoją opinię. Chcemy, żeby udział w kampaniach był dla Ciebie ciekawy i żebyś się dobrze przy tym bawił.

 Mam nadzieję, że zamieszczone tutaj informacje przekonają Was, że warto dołączyć do Społeczności Streetcom, zostać Ekspertem i Ambasadorem testowanych marek.
Aby się zarejestrować i testować produkty zupełnie ZA DARMO wystarczy kilknąć TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz